Хто в школі головний?
Коли ставиш це питання дітям, вони відповідають: «Директор!».
А для кого ж існує школа?
Тут всім теж все ясно - для дітей.

Добре. Значить, головний в школі - учень.

Якщо ми визнаємо, що школа - для дітей, то тоді ми повинні також визнати, що потрібно не тільки виростити, виховати і вивчити людини, який буде щасливий і успішний колись (коли виросте). Потрібно намагатися зробити так, щоб він був щасливий і успішний тут і зараз (на уроці, на перерві, на класній годині ...)

А наші діти тільки і роблять, що ходять в школу «для того, щоб ...»
Для того щоб:
- Закінчити рік з хорошими балами (а ще краще - «на відмінно»!),
- поступити в інститут,
- стати успішним і забезпеченим,
... і тоді вже зажити щасливо.

Задумайтесь, чи дійсно людина, що не має звички бути щасливим, в один прекрасний день цього раптово навчиться? Адже і нам, дорослим, вдається це не завжди. Так і виходить, що багато хто все ще готуються до «щасливого життя», яка почнеться колись ...

Таким чином, головна мета роботи школи: щастя тут і зараз. Для учня. І для вчителя. Саме так я розумію суть гуманізації освіти. І намагаюся нагадувати про це якомога частіше самій собі і оточуючим.

Звичайно, щастя шкільного життя ми не прирівнюємо до безперервного задоволення.

Щастя в даному випадку - повнота життя, можливість реалізувати свій потенціал, стати успішним в тій галузі знань і умінь, яка тобі близька. Тому шлях до здійснення наповненого змістом і радістю відкриттів існування в шкільному просторі передбачає перш за все сучасний підхід до навчання.

Згадайте, як ще недавно вчитель був «мудрим наставником», який повинен «наповнити знаннями» і «зробити з дитини майбутнього людини». Сучасний урок, на щастя, орієнтований на учня: його вік, психологічні особливості, запити, культурний досвід та основні види діяльності. Саме тому сучасна система навчання повинна ґрунтуватися на синтезі способів навчання. Благо, у вчителів нашого ліцею є можливість використовувати широкий спектр методів. У них є можливість освоювати новітні методики, все більше стає технічних засобів, що збагачують урок, що роблять його більш ємним і об'ємним (інтерактивні дошки, мультимедійні проекти, вільний доступ до Інтернет-ресурсів ...) Таке різноманіття дає можливість створити ситуацію успіху для будь-якого з наших учнів .

Можна багато чого сказати про різноманітність методів роботи, про утворення як процесі ... а також про особистісно-орієнтованому підході до навчання та інших не менш цінних, важливих і сучасних аспектах освіти. Але, розмірковуючи про нашу роботу, приходиш до висновку, що вчитися і вчити має бути так само цікаво, як і жити. І для щастя потрібно всього лише знати, що ти робиш, розуміти, навіщо ти це робиш і, виходячи з цього, припускати, як це зробити. Говорячи простіше - любити дітей і любити вчити дітей.

Це і є девіз роботи кожного вчителя ліцею і всього педагогічного колективу в цілому.

Кiлькiсть переглядiв: 417