Корисна інформація для батьків

РОДИННО-СІМЕЙНЕ ВИХОВАННЯ

Де згода в сімействі, де мир і тишина,

щасливі там люди, блаженна сторона.

І.П.Котляревський

Родина – це природний осередок найглибших людських почуттів, де дитина засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, любові до всього живого. Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сім’ї. Рідна домівка – не тільки місце притулку, дах над головою, а й родинне вогнище, місце захисту від життєвих негараздів.

Рекомендації батькам :

1. Виховує все: люди, речі, явища, але на першому місці батьки і педагоги.

Учити жити – це значить передати із серця в серце моральні багатства. І передає ці багатства той, хто з колиски пестить дитину, хто дбайливою рукою підтримує її перший крок, хто веде її за руку першою стежинкою життя. Це мати, батько і вчитель.

2. Виховання починається із дня народження.

Перше, із чого дитина починає пізнавати світ, - це ласкава материнська усмішка, тиха колискова пісня, добрі очі, лагідні обійми. З усього цього складається перше уявлення про добро і зло.

3. У сімейному вихованні вирішальну роль відіграє морально-політичне обличчя батьків.

Могутньою виховною та облагороджуючою силою для дітей сім’я стає тільки тоді, коли батько і мати бачать високу мету свого життя, живуть в ім’я високих цілей, що збільшують їх в очах дитини.

4. Турбота батька і матері про здорову сім’ю.

Справжня мудрість вихователя – батька, матері – в умінні дати дитині щастя дитинства – це спокійне домашнє вогнище.

5. Сім’я – це первинний колектив українського суспільства.

Чи почуває дитина, що блага її життя – наслідок великої праці батьків, турботи люблячих її людей? Адже без них, без їхньої праці й турботи вона просто не могла б існувати. Тут криється велика небезпека – виростити людину егоїстичну, яка вважає, що головне – її особисті потреби, а все інше – другорядне. Є лише один шлях: учити дитину робити добро для нас, батьків, вихователів; учити дітей розуміти й переживати всім серцем, що вона живе серед людей і що найглибша людська радість – жити заради когось.

6.Готових рецептів сімейного виховання немає.

Є люди, здатні тільки родити, але не здатні по-справжньому народжувати. Повнокровна й гармонійна особистість народжується материнською і батьківською мудрістю. Народження людини – велике і важке діяння, щаслива і складна праця, яка називається вихованням.

1. Правила дорожнього руху

· Ходити тільки по правій стороні тротуару;

· Дорогу переходити не поспішаючи;

· Не можна переходити дорогу навскіс;

· Переходячи дорогу, слід подивитися наліво, дійшовши до середини вулиці, зупинитися і подивитися направо;

· Якщо не встигли перейти вулицю і рух транспорту почався, слід зупинитися на середині вулиці і зачекати, поки рух припиниться;

· Якщо немає тротуарів, слід триматися лівого боку дороги, тобто йти назустріч транспорту, що рухається.

2. Правила електробезпеки

· Під час вимикання електроприладів забороняється витягувати вилку з розетки за шнур;

· Категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправність;

· Не торкатися мокрими руками електроприладів, які знаходяться під напругою.

Пам’ятайте: зовнішніми ознаками несправності електропроводки або електроприладів є специфічний запах підгораючої ізоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток і вилок.

3. Вибухонебезпечні предмети

· До виявлених вибухонебезпечних предметів ні в якому разі не можна торкатися, перекладати, розряджати, зберігати;

· Забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;

· Не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;

· Виявивши вибухонебезпечні предмети, необхідно терміново повідомити міліцію, школу, військкомат.

4. Правила протипожежної безпеки

· Гра з вогнем – одна з причин пожежі;

· Дотримуй тесть правил протипожежної безпеки під час екскурсій, походів.

5. Правила поведінки на воді

· Купатися можна тільки в сонячну безвітряну погоду при температурі повітря не нижче 20-250С і води – не менше 18-200С;

· Купатися дозволяється тільки в спеціально відведених місцях;

· Забороняється заходити у воду глибше, ніж по пояс, людині, яка не вміє плавати;

· Не запливайте за знаки огорожі акваторії пляжу;

· Грубі ігри та пустощі у воді небезпечні для життя;

· Не забруднюйте воду та берег;

· Не подавайте хибних сигналів тривоги;

· Не користуйтесь надувними матрацами, катерами та іншими предметами, які не призначені для плавання.

6. Правила культури поведінки

· Завжди прагніть бути культурною людиною;

· Поступайтеся місцем людям похилого віку;

· Поважайте старших, не будь грубим;

· Не гуляйте пізніше 21 години;

· Не сидіть цілодобово біля телевізора, комп’ютера;

· Більше читайте художньої літератури.

7. Категорично забороняється

· Ходити на території новобудов;

· Купатися без догляду дорослих;

· Розводити вогнище в лісі, поблизу ліній електропередач;

· Їздити на велосипеді на тій частині дороги, де рухається транспорт.

8. Суворо дотримуйтесь правил:

· Дорожнього руху;

· Користування газовими, електричними приладами;

· Поведінки дітей на воді;

· Користування пасажирським ліфтом;

· Протипожежної безпеки;

· Прогулянки на велосипеді.

ПАМ’ЯТКА «БЕЗПЕЧНИЙ ВІДПОЧИНОК УЗИМКУ»

Правила поведінки на водоймах покритих льодом.

· Не можна з'їжджати на лижах із крутого берега на лід: у разі різкого навантаження він може провалитися.

· Категорично забороняється дітям грати на незміцнілому льоду.

· Небезпечно бути біля берегів, де найчастіше вини­кають промоїни, тріщини й розриви льоду.

· На льоду краще мати при собі знаряддя безпеки (лижі, мотузку, палицю).

· Обходь місця, вкриті товстим шаром снігу: під снігом лід завжди тонший; тонкий лід і там, де роз­ливаються джерела, де швидка течія або струмок впадає в річку.

· Переходь річку тільки у встановлених місцях, тов­щина льоду має бути не менше за 15—20 см.

· Катайся на ковзанах лише в перевірених та облад­наних для цього місцях.

· Якщо лід почав тріщати та з'явилися характерні тріщини, негайно повертайся на берег. Не біжи, відходь повільно, не відриваючи ступнів ніг від льоду.

Обережно: бурульки!

Нестійкі погодні умови — відлига вдень і заморозки вночі — сприяють активному утворенню бурульок на покрівлях споруд (особливо старих будинків із похилим дахом) та великих деревах.

Будь особливо уважним, проходячи біля будинків або високих дерев. Спершу впевнись у відсутності загрози падіння льодових наростів.

Якщо це можливо, тримайся на відстані від будинків та інших споруд, обираючи найбільш безпечний маршрут руху.

У жодному разі не заходь за спеціальні огорожі поблизу будинків або дерев.

Правила поведінки під час ожеледиці

· Ходи не поспішаючи, ноги злегка розслаб у колінах, ступай на всю підошву. Руки мають бути вільні. Пам'ятай, що поспіх збільшує небезпеку під час ожеледиці, тому виходь із будинку повільно.

· У разі порушення рівноваги швидко присядь — це найбільш реальні шанс утриматися на ногах.

· Падай із мінімальної шкодою для свого здоров'я. Відразу присядь, щоб знизити висоту. У момент падіння зберись, напруж м'язи, а доторкнувшись до землі, обов'язково перекотися — удар, спрямований на тебе, зменшиться.

· Не тримай руки в кишенях: це збільшує можливість не тільки падіння, а й важких травм, особливо переломів.

· Обходь люки: як правило, вони покриті льодом. Крім того, люки можуть бути погано закріплені, що збільшує ризик травмування

· Ідучи тротуаром, не проходь близько до проїжджої частини дороги. Це небезпечно, адже є ризик підковзнутися і впасти під колеса автомобіля, що проїжджає.

· Не перебігай проїжджу частину дороги під час снігопаду та ожеледиці, пам'ятай, що через ожеле­дицю значно збільшаться відстань гальмівного шляху.

· Якщо ти впадеш і деякий час відчуєш біль у голові й суглобах, нудоту - терміново звернися до лікаря.

Правила протипожежної безпеки

· Не грайся із сірниками та запальничками.

· Не запалюй свічки та бенгальські вогні без нагляду.

· Не залишай іграшки, книжки, одяг біля увімкнених обігрівачів.

· Не суши речі над газовою плитою.

· Не пали багать у сараях, підвалах, на горищах.

· Не вмикай багато електроприладів одночасно: електромережа може згоріти.

· Обов'язково вимикай електроприлади, коли виходиш із дому. Не тягни за дріт руками, обережно вийми штепсель із розетки.

· На дачі або в селі не відкривай грубку: від маленької; вуглинки, що випаде з неї, може статися пожежа.

Советы родителям:

1. Следить за каникулярным режимом ребёнка

За месяц или хотя бы за несколько дней до возвращения в классы надо отучать ребёнка от ночных бдений у телевизора, укладывать спать раньше и повторять пройденное за прошлый год. По мнению специалистов, это позволит резко снизить последствия стресса после отдыха. Родители, не следящие за каникулярным режимом школьников, должны быть готовы к их серьезным расстройствам.

2. Ребёнок должен высыпаться

В начале сентября обратите особое внимание на тщательное соблюдение режима. Особенно важен здоровый полноценный и достаточно продолжительный сон. Специалисты Американской академии медицины сна заявили, что здоровый сон – необходимое условие не только нормального развития организма ребенка, но и залог хорошей учебы. Доказано, что ученики, которые высыпаются вволю, гораздо лучше учатся и не конфликтуют с окружающими. Ни в коем случае нельзя за счет сна экономить время. Ни засиживаться до полуночи за выполнением домашних заданий, ни тем более, загружать нервную систему ребенка на сон грядущий телевизором или компьютерными играми. Помогите с соблюдением режима дня ненавязчиво.

3. Создавайте ситуацию успеха

В первые недели после каникул не требуйте от него слишком строго хороших оценок. Встречая сына или дочь после школы, в первую очередь следует интересоваться не тем, какие оценки они получили, а что интересного узнали, что им понравилось больше всего. Важно, чтобы дети воспринимали учебу не как способ получения положительных оценок, а как бесконечный процесс познания. И если ребенок после долгих летних каникул благополучно адаптируется к учебе, если через неделю и через месяц он идет в школу с тем же удовольствием, значит, и мы, взрослые, можем поставить себе пять баллов. Создавайте для ребёнка ситуацию успеха. Стресс будет затяжным, если он вызван бесплодными усилиями и постоянными неудачами.

4. Окружите ребёнка заботой и пониманием

Постарайтесь вместе с сыном или дочерью обсудить их состояние, выяснить причины и найти подходящее решение для уменьшения тревоги и беспокойства. Менее болезненно переносятся стрессовые ситуации, если ребенок окружен пониманием, находится в нормальной семейной обстановке.

Таковы основные моменты, на которые следует обратить внимание родителям, чтобы адаптационный период стал не «трудным» моментом в жизни детей, а ситуацией полноценного развития!

Нерідко в навчанні школярів виникають проблеми, хоча діти прагнуть добре вчитися та радувати своїх близьких власними успіхами. Причини поганого навчання учнів у 5-11 класах подекуди сягають корінням початкової школи. По-перше, це слабка навчальна підготовка; по-друге, невміння аналізувати, погане мовлення, слабкі пам'ять і увага; по-третє, небажання примусити себе вчитися, нерозвинена воля.

Усі ці проблеми можна розв'язати за умови уважності та терпіння дорослих.

• Слід допомагати дитині в навчанні, щоб вона зрозуміла всі подробиці важкого завдання та сама мала змогу виконати аналогічне, докладно пояснюючи свої дії.

• Необхідно частіше грати з дитиною в розвиваючі ігри, щоб тренувати її пам'ять, увагу й мислення — відгадувати кросворди, головоломки, шаради.

• Потрібно привчати дитину до режиму дня, тим самим розвиваючи її волю й зібраність.

• Допомагати дитині прагнути вдосконалювати свої здібності не тільки в навчанні, але і в інших справах. Що стосується навчання, то нехай учень навчиться в першу чергу сумлінно виконувати домашні завдання, у чому йому допоможе спеціальна пам'ятка.

Метод ключових слів

Цей метод може допомогти дитині під час вивчення великого за обсягом тексту.

Ключовими словами називаються найважливіші слова в абзаці.

Якщо згадуєш ключові слова, то відразу згадуєш, про що сказано в потрібній частині тексту.

Під час читання абзацу обирається одне або два ключових (найважливіших) слова. Після цього обрані слова записуються в необхідній послідовності й до кожного слова ставиться запитання, яке пов'язує його з відповідною частиною тексту. Потім два ключових слова треба з'єднати за допомогою питань, у результаті чого створюється ланцюжок, який слід записати й вивчити. Переказуючи заданий текст, спираються саме на цей ланцюжок.

Метод «5П»

Цей метод було розроблено американськими психологами. На їхню думку, метод «5П» дозволяє зосередитися на найголовнішому в досліджуваному тексті та допомагає краще його запам'ятати. Цей метод рекомендується використовувати під час підготовки усних завдань.

Ось у чому він полягає:

1П — переглянь текст (швидко);

2П — придумай до нього запитання;

ЗП — познач олівцем найважливіші місця;

4П — перекажи текст (використовуючи ключові слова);

5П — переглянь текст повторно.

На замітку батькам

Не перетворюйте виконання дитиною домашніх завдань у засіб катування чи покарання.

Формуйте позитивну мотивацію виконання домашнього завдання, його далекі перспективи.

Заохочуйте дитину за добре виконане домашнє завдання, радійте її досягненням, пов'язаним з позитивною оцінкою.

Допомагайте дитині у виконанні домашнього завдання тільки в надзвичайній ситуації.

Не намагайтеся виконувати завдання за свою дитину.

• Формуйте в дитині культуру розумової праці, цікавтеся, яку додаткову літературу можна використати для якісного виконання домашніх завдань.

• Використовуйте можливість додаткових і стимулюючих занять у школі,, аби знизити навчальне навантаження вдома.

• Консультуйтеся з учителями-предметниками у разі, якщо ваша дитина зазнає труднощів з підготовкою домашніх завдань.

Бажаємо Вам успіхів у навчанні!

Дети учатся тому, чему их учат

Если дети живут в обстановке критики, они учатся осуждать.

Если дети живут в обстановке вражды, они учатся конфликтовать.

Если дети живут в постоянном страхе, они начинают всего бояться.

Если дети живут в обстановке жалости, они начинают жалеть самих себя.

Если детей все время высмеивают, они становятся застенчивыми.

Если дети видят перед глазами ревность, они вырастают завистниками.

Если детей все время стыдят, они привыкают к чувству вины.

Если дети живут в обстановке терпимости, они приучаются быть терпеливыми.

Если детей поощрять, у них вырабатывается чувство уверенности в себе.

Если дети часто слышат похвалу, они учатся оценивать себя по достоинству.

Если детей окружает одобрение, они приучаются жить в мире с собой.

Если детей окружает благорасположение, они приучаются находить любовь в жизни.

Если детей окружает признание, они стремятся иметь цель в жизни.

Если детей учат делиться, они становятся щедрыми.

Если детей окружает честность и вежливость, они узнают, что такое правда и справедливость.

Если дети живут с ощущением безопасности, они приучаются верить в себя и в тех, кто их окружает.

Если детей окружает дружба, они узнают, как прекрасно жить в этом мире.

Если дети живут в атмосфере спокойствия, они учатся спокойствию духа.

Дороти Лоу Нотл

ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.
2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.
3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.
4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
5. Забудьте фразу: « Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.
6. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.
7. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.
8. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.
9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.
10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.
11. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»
12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтеся із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
15.Знайте, що діти люблять казки,особливо перед сном,або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.

/Files/images/onyijuk/Безымянный2.jpg

Поради батькам як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

Батькам у відносинах із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками.
Як ставитись до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її?
Правило 1. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.
Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.
Правило 3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.
Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.
Правило 7. Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 8. Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми.
Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.
Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.

/Files/images/onyijuk/Безымянный.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 41