ЯК ПОДОЛАТИ СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ НА ЛІТО?
(поради батькам)

1. Складіть план читань, щоби можна було чергувати захопливі тексти з нудними, великі з маленькими, легкі з важкими тощо.

2. Не забувайте про аудіокнижки.

3. Організуйте літературний клуб. Запросіть друзів своєї дитини поговорити про прочитане за склянкою холодного чаю або лимонаду, проглянути екранізації вже прочитаних романів.

4. Потурбуйтеся про те, щоби книжки зі списку на літо завжди були під рукою, адже читати можна і в чергах, і під час прогулянки в парку, і на відпочинку, і в машині.

5. Грайте у слова з іменами літературних героїв, показуйте пантоміми за назвами книг, вигадуйте смішні запитання за сюжетом тощо.

6. Влаштовуйте походи до бібліотеки. По-перше, влітку там завжди панує приємна прохолода. По-друге, там тихо, спокійно і ніщо не відволікатиме від читання ні дитину, ні вас. Якщо ви хочете, щоби ваша дитина читала, маєте своїм прикладом показувати, що витрачати час на читання весело та захопливо навіть влітку.

7. Зробіть літнє читання регулярним. Заплануйте день так, щоби протягом 20-30 хвилин усі члени вашої родини проводили за читанням. Це може бути звичайний вечір удома, літературний пікнік просто неба, частина мандрівки до іншого міста тощо.

8. Подбайте про те, щоби книжки, які читатиме ваша дитина, мали гарний сучасний дизайн.

9. Заінтригуйте дитину книжкою фразою на кшталт: «А ти вже дочитав(ла) до того моменту, коли… ой, не буду спойлерити».

10. Не змушуйте дітей читати абсолютно всі книжки зі шкільного списку на літо. Спробуйте запропонувати щось із сучасної прози для дітей та підлітків.

БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Перші кроки до читання краще зробити разом. Уміння читати у справжньому розумінні цього слова – співчувати героям, ставити себе на позицію іншого, перейматись тим про що читаєш – не приходить само собою. Треба, щоб читання стало подією емоційного життя. Як це зробити?

· Для читання вибирайте такі книги, у яких розповідається про повсякденне життя, про життя ровесників дитини, про все, що зрозуміло й цікаво.

· Для маленького читача важливі ілюстрації у книзі. Учіть дитину роздивлятися малюнок, помічати деталі. Задавайте питання: «Що намальовано? «Що вони роблять?», «Як їх звати?»

· Просіть намалювати те, про що прочитали.

· Тільки не екзаменуйте дитину, а навпаки, висловлюйте справжню цікавість, доброзичливість до того, що він хотів сказати про свої враження.

· Грайтеся з дитиною. Наприклад, у роль читача й автора. Сьогодні в ролі автора, завтра – у ролі читача. Так формується увага до тексту, вдумливе читання.

· Розвивайте спостережливість через книги – небилиці (Едварда Ліра, К.Чуковського), щоб дитина зрозуміла: «Так не буває!» Звідси – увага до слова і розуміння гумору.

· Діти люблять загадки, особливо у віршованій формі. Вони спонукають думати, вчать спостерігати оточуючий світ.

Кiлькiсть переглядiв: 884