Повернутися до звичайного режиму


Метою школи молодого вчителя є надання необхідної допомоги молодим спеціалістам в оволодінні методикою викладання предметів у початкових класах, розвиток умінь використовувати у роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки.

Завданнями школи першого року:

  • допомога вчителю у розв'язанні конкретних проблемщодо методики викладання;
  • ознайомлення його із сучасними методиками й технологіями навчання, передовим педагогічним досвідом учителів району, особливостями роботи зі шкільною документацією;
  • адаптаційна допомога;
  • індивідуально-психологічний супровід і підбадьорення молодої людини на початку її професійної діяльності;
  • розвиток умінь і навичок учителя планувати уроки, оптимально обирати прийоми та методи роботи з учнями.

Завданнями школи другого-третього років:

  • допомога вчителеві у професійному становленні, виробленні власного стилю роботи, розвитку фахового потенціалу, оскільки формування основних професійних якостей, які визначають ступінь майстерності педагога, відбувається протягом перших 2-3 років педагогічної діяльності;
  • розвиток лідерських здібностей;
  • виховання в молодих спеціалістів почуття відповідальності за обраний шлях

Напрями роботи школи молодого вчителя:

  • здійснення заходів із поглиблення педагогічних знань щодо методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерсва освіти і науки України;
  • поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповення знань із суміжних предметів;
  • науково-методична робота з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду та визначення його творчого використання;
  • здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного та культурного рівнів молодого вчителя;
  • організація проведення семінарів, оглядів, конкурсів тощо.

Основні форми навчально-методичної роботи в школі молодого вчителя:

  1. індивідуальні консультації;
  2. практичні заняття, на яких здійснюється моделювання та обговорення запропонованих моделей уроків, виготовлення зразків дидактичних матеріалів;
  3. семінари-практикуми;
  4. взаємовідвідування уроків.

Поради досвідчених колег молодому вчителю

1. Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто в класі.

2. Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.

3.Не використовуйте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.

4. Поясніть учням мету, завдання уроку.

5. Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.

6. Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники.

7. Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці.

8. На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.

9. При використанні технічних засобів навчання, комп'ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.

10. Під час організації самостійної роботи, гри, усних відповідей не квапте учнів.

11. Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів інноваційних технологій.

12. Звертайте увагу на виховні аспекти уроку.

13. Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. Проводьте фізхвилинку.

14. Пам'ятайте: кожний урок не повинен бути схожий на попередній.


Сім золотих правил для вчителя

  1. Треба любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком. (І. Павлов)
  2. Мотивуючи оцінки знань, намагайтеся бути діловим, зацікавленим. Вкажіть учневі, над чим йому треба попрацювати, щоб отримати вищу оцінку. Інтелигентом не можна прикинутися. (Д.Ліхачов)
  3. Увічливість виховується тільки ввічливістю і нічим іншим. (В.Джеме)
  4. "Магічна десятка": полічи до десяти, перш ніж дати волю своєму гніву. І він видасться вам безглуздим. (В.Джеме)
  5. Мудрець шукає все в самому собі, нерозумна людина - в іншому. (Конфуцій)
  6. Жодна велика перемога неможлива, якщо її не передує мала перемога над самим собою. (Л.Леонов)
  7. Перші кроки завжди найважчі. (Р.Тагор)
Кiлькiсть переглядiв: 1281