Інтерактивна вправа– центральна частина уроку, яка має займати близько 50–60 % часу, її мета – засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку. Обов’язковою є така послідовність і регламент проведення інтерактивної вправи:
– Інструктування (2 – 3хвилини). – Об’єднання в групи і розподіл ролей (1 – 2хвилини). – Виконання завдання, де вчитель виступає як організатор, помічник, ведучий дискусії (5 – 15 хвилин). – Презентація результатів виконання вправи (3 – 15 хвилин). – Рефлексія результатів учнями, що є природним і найважливішим компонентом інтерактивного навчання.
Рефлексія здійснюється в різних формах: як індивідуальна робота, робота в парах, групах, дискусія. Вона застосовується після найважливіших інтерактивних вправ, після уроку, після закінчення певного етапу навчання.
На етапі проведення інтерактивної вправи на уроці можна застосувати наступні інтерактивні методи й прийоми.