Методична тема ліцею:
Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес, спрямованих на всебічний розвиток особистості учня
Реалізація методичної теми розрахована на 4 роки.
другий етап (2016-2017 н. р.):
Тема: Практично-діяльнісне забезпечення інноваційної діяльності в освітньому процесі
Зміст роботи:
1. Спрямування всіх форм внутрішньошкільної методичної роботи на всебічний розвиток особистості учня у контексті реалізації єдиної методичної проблеми.
2. Проведення інструктивно-методичних оперативних нарад, які реалізують окремі аспекти проблеми.
3.Створення банку інформації щодо впровадження єдиної методичної проблеми в освітній процес.
4. Організація взаємовідвідування уроків, навчальних занять та виховних заходів.
5. Організація дієвої самоосвітньої роботи педагогічних працівників із визначеної проблеми.
6. Узагальнення та упровадження в практику роботи вчителів єфективного педагогічного досвіду з даної методичної теми.
Очікувані результати:
1.Висвітлення набутого досвіду у педагогічній пресі.
2. Узагальнення моніторингових досліджень у вигляді таблиць, діаграм, графіків і т.і.
3. Методичні рекомендації щодо впровадження інновацій в освітній процес.
4.Теоретичне обґрунтування створення інноваційної траєкторії учителя ліцею.
Створення моделі компетентного вчителя ліцею
Головна мета діяльності Харківського технічного ліцею №173
полягає у створенні умов для розвитку особистості й творчої самореалізації кожного громадянина України, виховання покоління людей, які будуть ефективно працювати й навчатися впродовж життя, зберігати й примножувати цінності національної культури й громадянського суспільства, розвивати й зміцнювати незалежну, демократичну та правову державу як невід'ємну складову європейської та світової спільноти.
Для реалізації освітньої парадигми необхідно розв'язувати такі завдання:
- гармонізувати стосунки людини з природою через засвоєння сучасної наукової картини світу;
- стимулювати інтелектуальний розвиток і збагачення мислення, творчість через засвоєння сучасних методів і засобів наукового пізнання;
- керуючись тим, що людина живе в суспільстві, домогтися її успішної соціалізації через занурення в існуючу культуру, зокрема й техногенну, у комп'ютеризоване середовище;
- враховуючи, що сучасна людина живе в умовах насиченого активного інформаційного середовища, навчити її жити в його потоці, створити умови для безперервної освіти;
- зважаючи на інтегративні тенденції розвитку науки й техніки та потребу в новому рівні наукової грамотності, створити умови для здобуття широкої базової освіти, яка дасть змогу доволі швидко переходити до суміжних галузей професійної діяльності.
Основні завдання на 2017/2018 навчальний рік
- постійне підвищення якості, оновлення змісту та форм організації освітнього процесу;
- розширення україномовного освітнього простору;
- запровадження освітніх інновацій, інформаційних технологій;
- організаційне та науково-методичне забезпечення ринку освітніх послуг;
- пропаганда здорового способу життя для всіх учасників освітнього процесу;
- забезпечення сучасних засобів навчання й виховання в ліцеї;
- забезпечення економічних і освітніх гарантій для професійної самореалізації педагогічних, науково-педагогічних працівників, підвищення їх соціального статусу;
- підвищення результативності складання ДПА та ЗНО, участі учнів ліцею в ІІІ та ІV етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних дисциплін та ІІ і ІІІ етапах конкурсу-захисту учнівських робіт МАН;
- сприяти вихованню підростаючого покоління в дусі національної свідомості, патріотизму, громадянської відповідальності;
- постійне вдосконалення функціонування єдиного освітнього інформаційного середовища, упровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес та подальшу інформатизацію управлінських процесів через програмний комплекс ІСУО; упровадження елементів дистанційного навчання;
- удосконалення матеріально-технічної бази ліцею відповідно до сучасних вимог та впровадження енергозберігаючих заходів;
- забезпечення реалізації галузевих, регіональних та міських освітніх програм;
- сприяння інтеграції української освіти у європейський та світовий освітній простір.